Study of Contractors in Learning and Development in Canada

 

An announcement in French  follows.

Can you also please share with your contacts who might meet the characteristic sought for this study?

Dear Colleague:

Do you work as a contractor in Learning and Development in Canada—either contracting yourself with a client or working through an agency to find work?

If so, what are your characteristics and which factors affect satisfaction with your work and its balance with your family life?

The first Study of Contractors in Learning and Development in Canada is intended to explore this issue. The study is being conducted by researchers at Concordia University in Montreal and identifies these factors. The results should provide you and your clients with insights into this working arrangement and factors that might strengthen it in the future and will be communicated through the Institute for Performance and Learning, as well as through academic publications and conference presentations.

To participate in the survey, which takes about 15 minutes to complete, please visit this link:

The survey will remain open through December 16, 2016.

Thank you for your time. We hope that you will visit the link and participate in this survey.

Françoise Munger, M.A. Student

Department of Education

Concordia University

Montréal, Québec

Saul Carliner, PhD, CTDP

Professor, Department of Education

Concordia University

Montréal, Québec

– – – – – –

Pouvez-vous s’il vous plaît partager avec votre contacts qui ont les caractéristiques recherché pour cette étude?

Cher collègue et membre de l’Institut pour la performance et l’apprentissage,

Êtes-vous un travailleur autonome dans le domaine de la formation et du développement des compétences au Canada – soit en obtenant des contrats de travail directement avec les clients ou par l’entremise d’une firme?

Si oui, quelles sont vos caractéristiques et quels facteurs ont un effet sur votre satisfaction au travail et la conciliation travail-famille?

La première étude sur les travailleurs autonomes dans le domaine de la formation et du développement des compétences est destinée à explorer cette question.  L’étude dirigée par des chercheurs de l’université Concordia de Montréal détermine ces facteurs.  Les résultats de l’étude devrait permettre à vos clients et vous-même de comprendre l’organisation du travail autonome et les facteurs qui pourraient le renforcer dans l’avenir et seront communiqués à l’Institut pour la performance et l’apprentissage, ainsi que dans des publications académiques et   présentations à des conférences.

Pour participer à l’étude, d’une durée d’environ 15 minutes, veuillez cliquer sur le lien électronique suivant:

Le sondage sera disponible jusqu’au 16 décembre 2016.

Nous vous remercions de votre temps. Nous espérons que vous cliquerez sur le lien électronique et participerez au sondage.

Françoise Munger, étudiante en Maîtrise

Département de l’Éducation

Université Concordia

Montréal, Québec

Saul Carliner, PhD, CTDP

Professeur, Département de l’Éducation

Université Concordia

Montréal, Québec

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About idmodelsandprocesses

Exploring, reporting, teaching, and advising on learning and communication for the workplace and consumers. saulcarliner.wordpress.com
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